Obtenen un nou tipus de ciment a partir de residus ceràmics

Investigadors de la Universitat Jaume I de Castelló, la Universitat Politècnica de València, l’Imperial College de Londres i la Universitat Estatal Paulista de Sao Paulo (Brasil) han obtingut, a escala de laboratori, un nou tipus de ciment a partir de residus ceràmics. Es tracta d’un material més sostenible que els utilitzats actualment, que obri a més una nova via de negoci per a la indústria ceràmica. Els primers resultats d’aquest treball van ser publicats l’any passat en la revista Construction and Building Materials.

Fins al moment, els investigadors han treballat amb residus de rajoles, de ceràmica sanitària (lavabos i inodors) i de gres porcellànic com a base, obtenint un producte final amb una resistència fins i tot superior als conglomerants utilitzats avui en dia. «Es tracta d’un material totalment nou. La seua principal característica és que no conté ciment pòrtland, la qual cosa el converteix en un material més sostenible que els empleats actualment. Està compost únicament pel residu ceràmic, una substància química activadora i aigua», explica Mª Victoria Borrachero, investigadora de la UPV.

Més informació.

UCC+i Universitat Politècnica de València (UPV Radiotelevisió). Vídeo original en espanyol. Març, 2014

Enllaços d'interès

Ciència UJI